ROKASGRĀMATA PASAŽIERIEM AR INVALIDITĀTI CEĻOJOT AR DFDS​

DFDS izvirza par savu mērķi nodrošināt visvieglāko un visērtāko ceļojumu uz saviem kuģiem invalīdiem, cilvēkiem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.
Kompānija darīs visu iespējamo lai visi pasažieri varētu izmantot tās pakalpojumus vienmēr kad tas ir iespējami un droši.
Jums nevar būt atteikta Jūsu vēlēšanās ceļot tikai pamatojoties uz invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās iespējām un Jums ir tiesības ceļot bez paplidus izdevumiem uz tiem pašiem noteikumiem, kādi ir piemērojami visiem citiem pasažieriem. Jums ir tiesības uz noteiktu palīdzību kā ostā, tā arī uz kuģa. Tas iekļauj sevī palīdzību iekāpšanā uz kuģa un/vai nokāpšanā no tā, palīdzību ar bagāžu un/vai ar jebkurām medicīnas ierīcēm, kuras Jūs varat pārvadāt līdzi, kā arī palīdzību dodoties uz labierīcībām.
Lai nodrošinātu palīdzību, mums ir jābūt informētiem par Jūsu vajadzībām rezervācijas brīdī. Lūdzam ņemt vērā to, ka mūsu pakalpojumi var būt ierobežoti piedāvajuma un nodrošinājuma ziņā ar to praktiskumu. ​​

Pieejamība un informācija

Mēs nodrošināsim, lai visa attiecīgā informācija un pieejamības noteikumi tiktu sniegti piemērotā un ērtā formātā.​ Ja Jums vai Jūsu grupas loceklim ir pasliktināta dzirde, lūdzam informēt par to kuģa Informācijas Biroju. Kuģa apkalpe spers soļus lai nodrošinātu to, ka Jūs varat saņemt visus svarīgus paziņojumus, kurus translē kuģa kopējā apraides sistēma.​

Rezervācija

Lai padarītu Jūsu ceļojumu ar DFDS pēc iespējas ērtāku, Jums ir jāpaziņo mums par jebkādām īpašām prasībām, kuras attiecas uz izvietošanu, nepieciešamiem pakalpojumiem vai jebkādu vajadzību pārvadāt medicīniskās ierīces un/vai pārvietošanās aprīkojumu, un kuras ir zināmas Jums rezervācijas brīdī. Tāpat lūdzam paziņot mums par jebkādu citu palīdzību vismaz 48 stundas pirms Jūsu izceļošanas.

Ja Jūs veicāt rezervāciju caur ceļojuma aģentūru vai ceļojuma operatoru, Jums ir japaziņo tiem par to, ka Jums būs nepieciešama palīdzība, un lūdzam pieprasīt, lai šī informācija tiktu nodota DFDS.

Pēc Jūsu īpašo prasību izvērtēšanas DFDS var pieprasīt, lai Jūs pavada cilvēks, kurš varēs Jums palīdzēt Jūsu ceļojuma laikā. Pirms to pieprasīt, mēs apspriedīsim to ar Jums un vienmēr ņemsim vērā Jūsu vēlējumus. Šāds Jūs pavadošs cilvēks ceļos bez maksas.

Pēc Jūsu sazināšanās ar mums Jūsu rezervācijā būs izdarīta atzīme, kura pēc iespējas ļaus ņemt vērā Jūsu vajadzības. 

Pēc rezervācijas Jūs saņemsiet aprstiprinājumu, ka Jūsu vajadzības tika paziņotas mums. 
 
Ja Jūs neesat sāņēmuši tādu apstiprinājumu, Jums ir jāsazinās ar mums pašiem, pretējā gadījumā mēs nevarēsim nodrošināt šo pakalpojumu pieejamību. 

Jebkāda ar Jums saistīta informācija būs iegūta piesardzīgā kārtībā un tiks glābāta ņemot vēra konfidencialitāti un saskaņa ar mūsu informācijas aizsardzības noteikumiem. Šī informācija tiks izmantota tikai operatīvā kārtībā noteiktu uzdevumu izpildīšanai un kuģi informēšanai ārkārtējās situācijās par cilvēku ar īpašām vajadzībām atrašanos uz tiem.

Ja Jūs neesat sazinājušies ar mums pirms Jūsu ceļojuma lai paziņotu par Jūsu vajadzībām, mēs nevaram garantēt pretīmnākšanu Jūsu ceļojuma laikā mūsu ostās un uz mūsu kuģiem. DFDS spers visus lietderīgus soļus lai sniegtu palīdzību, bet jebkāda šāda palīdzība nevar tikt garantēta. ​

Ceļošana ar DFDS

​Pamatojoties uz drošības iemesliem, mēs varam izvietot tikai maksimāli 5 pasažierus invalīdu ratiņos vienā un tajā pašā laikā uz viena no mūsu kuģiem.

Pasliktināta dzirde 

Jeigu jūs arba su jumis vykstančios keleivių grupės narys turi klausos sutrikimų, paminėkite tai pateikdami Ja Jums vai Jūsu grupas loceklim ir pasliktināta dzirde, lūdzam informēt par to kuģa Informācijas Biroju. Kuģa apkalpe spers soļus lai nodrošinātu to, ka Jūs varat saņemt visus svarīgus paziņojumus, kurus translē ceļojuma laikā. 

Pasliktināta redze

Ja Jums vai Jūsu grupas loceklim ir pasliktināta redze, lūdzam minēt to rezervācijas brīdī un paziņot par to kuģa Informācijas Birojam pie iekāpšanas uz kuģa. Pēc ierašanās galapunktā mūsu personāls palīdzēs Jums noteikt pasažieru zonu atrašanās vietas un sniegs palīdzību visur kur tas ir iespējams. 

Medicīnas palīglīdzekļu un pārvietošanās līdzekļu pārvadāšana

Visas medicīnas ierīces un pārvietošanās līdzekļi var tikt pārvadāti pasažieru kajītēs vai uz automašīnu klaja. Pasažieriem ir jāpaziņo mums par jebkādu vajadzību pārvadāt medicīnas ierīces un/vai pārvietošanās līdzekļus rezervācijas brīdī. 
Pasažieri var ceļot ar medicīnas skābekli ja viņiem ir terapeita rakstiska atļauja kura apstiprina, ka medicīnas skābeklis ir nepieciešamība. Mums is jābūt informētiem rezervācijas stadijā par to, ka medicīnas skābeklis būs potenciāli lietots ceļojuma laikā. Mēs varam pārvadāt maksimāli 6 F izmēra tilpumus, tas ir līdz 60 litriem kopīga ūdens apjoma.

Invalīds vai cilvēks ir ierobežotām pārvietošanās iespējām – tas is jebkurš cilvēks, kura pārvietošanās izmantojot transportu ir ierobežota jebkuras fiziskās invaliditātes rezultātā (sensorās vai balsta kustību, pastāvīgās vai laicīgās), garīgās invaliditātes vai traucējumu vai jebkādu citu invaliditātes iemeslu rezultātā, kā arī vecuma rezultātā, un kura situācija pieprasa attiecīgu uzmanību un visiem pasažieriem sniegto pakalpojumu adaptāciju viņa īpašām vajadzībām.

Suns-pavadītājs
Ja Jūs ceļojat ar suni-pavadītāju, ir pilnīgi nepieciešams par to informēt DFDS un pārliecināties, ka suns atbilst Dzīvnieku Ceļošanas Programmas nosacījumiem. Jums ir arī jāņem vērā tas, ka juras ceļojums var negatīvi ietekmēt dzīvnieku, un mūsu pasažieru komforts in drošība nevar būt ignorēti. Jūs busiet atbildīgs par Jūsu suņa labklājību visa ceļojuma laika.

Ostā un iekapšana uz kuģa/nokāpšana no kuģa

Jūs būsiet informēti caur Jūsu rezervācijas apstiprinājumu par Jūsu reģistrēšanās laiku ostā. Mūsu termināli ir ērti priekš invalīdiem un tiem ir pieejama parkošanās. Mēs varam piešķirt invalīdu ratiņus dažās ostās (skatīt sarakstu zemāk) un uz mūsu kuģiem pēc iepriekšējās paziņošanas rezervācijas laikā un to esamības gadījumā. Šādu pasažieru automašīnas var tikt novietotas netālu no lifta un mūsu personāls uz kuģa var sniegt palīdzību nepieciešamības gadījumā.​

Termināli/Ostas – labierīcības pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām un īpašām vajadzībām

Termināls / Ostas

Ratiņkrēslu
Tualetes

Lifts

Klaipēda​ (CKT)

Nav

Jā​


Klaipēda (TJP)

Nav

Nav

Karlshamna
Nav


Ķīle
Nav

Nav

Paldiski

Nav

Nav

Nav

Kapelskāra
Nav


Denkerka
Nav


Kalē
Nav


Duvra
Nav


Kopenhāgena
Nav​​


Oslo

Nav (pēc pieprasījuma)​


Amsterdama (Ijmuidena)


Ņūkāsla​


Jā​

Niuhavenas


Nav

Dieppe


Jā​

Nav

Mūsu kuģi - labierīcības pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām un īpašām vajadzībām

Mūsu kuģos atrodas sekojošas labierīcības invalīdiem un pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās iespējam.Lūdzam ņemt vērā, ka Jūs varat pasūtīt invalīdu kajītes tikai caur Jūsu rezervācijas biroju jo to skaits ir ierobežots: ​

Kuģis
Ratiņkrēslu
Tualetes Lifts
ATHENA SEAWAYS Jā​
REGINA SEAWAYS
VICTORIA SEAWAYS Nav
OPTIMA SEAWAYS
LIVERPOOL SEAWAYS
CALAIS SEAWAYS
DOVER SEAWAYS Nav
DELFT SEAWAYS Nav
DUNKERQUE SEAWAYS Nav
PEARL SEAWAYS
CROWN SEAWAYS
KING SEAWAYS
PRINCESS SEAWAYS
MOLO SEAWAYS Nav
COTE D'ALBATRE
SEVEN SISTERS

​​Uzziniet vairāk par labierīcībām uz mūsu kuģiem zemāk:

Klaipēda - Ķīle: Optima Seaways, Regina Seaways

Klaipēda - Karlshamna: Athena Seaways, Victoria Seaways 

Paldiski – Kapelskāra: Liverpool Seaways


Izņēmumi

Pasažieriem ar invaliditāti un pasažieriem ar ierobežotām pārvietošanās iespējām nebūs atteikta pieeja mūsu pakalpojumiem izņemot gadījumus; invalīda vai pasažiera ar ierobežotām pārvietošanās iespējam pārvadāšana noved pie kompānijas pārkāpumiem likumdošanas drošības noteikumos un normās, kuras noteica nacionālā un/vai starptautiskā likumdošana vai pilnvarotās institūcijas;
Kuģa plānojums vai ostas infrastruktūra un iekārtas, ieskaitot terminālus, padara par neiespējamu veikt invalīdu vai pasažieru ar ierobežotām pārvietošanās iespējām iekāpšanu, izkāpšanu vai pārvadāšanu drošā vai praktiski īstenojamā veidā. Ja mēs būsim spiesti atteik rezervāciju, mēs nekavējoties paziņosim pasažierim pār tā specifiskiem iemesliem. Pēc pieprasījuma šie iemesli būs izklāstīti rakstiskā veidā ne vēlāk kā 5 dienu laikā pēc šāda pieprasījuma. Atteikšanas gadījumā tiks norādīta atsauce uz attiecīgu drošības prasību un uz pilnvarotu institūciju, kura izskata sūdzības. ​

Sūdzības

Visas sūdzības, kuras izdarītas saskaņā ar Reglamentu, ir pirmam kārtam jaiesniedz DFDS (kā operātoram). Saskaņā ar Reglamentu katram operātoram ir jabūt izveidotam sūdzību izskatīšanas pieejamam mehanismam attiecībā uz tiesībām un pienākumiem, kurus regulē šis Reglaments. Sūdzība ir jāiesniedz divu mēnešu laikā no ieplānotā ceļojuma datuma. Viena mēneša laikā no sūdzības saņemšanas operātoram ir jāpaziņo pasažierim vai viņa sūdzība ir pamatota, vai tā ir noraidīta vai arī tiek izskatīta, un jāsniedz galīgā atbilde un lēmums divu mēnešu laikā.​